Godlo Polski 164

dzieki

Międzyszkolny Konkurs Piosenki i Pieśni Patriotycznej

 logo-konkurs-piesni-patriotycznej

Ogólnopolski Konkurs Twórczości Plastycznej:
"Świat w oczach najmłodszych"
gif_soneczko

Ogólnopolski Konkurs Literacko-Plastyczny „Piórem i pędzlem”

dzieci11

Programy edukacyjne realizowane przez szkołę

klub bezpiecznego puvhatka

szkola_przyjazna_ywieniu

zasady_2

patronat_ngo

Przyroda
to drogocenny skarb
-edukacyjny program ekologiczny
 

mleko

owoce-w-szkole

Nasza mała biblioteka

01-SP-NALECZOW-PL

Program edukacyjny „Od grosika do złotówki” w roku szkolnym 2016-2017, 2015-2016, 2014-2015, 2013-2014.


 

ROK SZKOLNY 2016-2017



Klasa 2 b wylądowała na planecie Skarbonka

Tym razem Grosik zawiózł nas na planetę Skarbonka, na której poznaliśmy sposoby przechowywania pieniędzy dawniej i dziś. Dowiedzieliśmy się, dlaczego należy oszczędzać i gdzie najlepiej i najbezpieczniej oszczędzać. Rozmawialiśmy także o racjonalnym i zdrowym odżywianiu się. Poznaliśmy nową piramidę żywieniową. Każdy z nas zaprojektował swoją wymarzaną skarbonkę. Bawiliśmy się w różne zabawy  z Grosikiem i śpiewaliśmy piosenkę.

Marta Wójcik

W marcu dowiedzieliśmy sie wszystkiego o przechowywaniu , oszczędzaniu i gospodarowaniu pieniędzmi oraz wykonywaliśmy podobizny naszego Grosika. Ciekawe, że każdy wyszedł inny.

W Banku Spółdzielczym w Nałęczowie

W dniu 15 marca uczniowie klasy 2b zwiedzali Bank Spółdzielczy. Pani Katarzyna Kuna pięknie opowiadała o historii nałęczowskiego banku, pokazywała zdjęcia Domu Ludowego, który był  pierwszą siedzibą tej instytucji. Dzieciaki przyglądały się , co robią pracownicy- kasjerzy i księgowi i dowiedziały się wielu ciekawostek o ich pracy. Poznały różne urządzenia – maszynkę do liczenia pieniędzy, maszynę z ultrafioletem, która wykrywa fałszywe pieniądze.  Uczniowie Szymon Gospodarek i Michał Pietroń odebrali nagrody za systematyczne oszczędzanie na książeczkach SKO. Najbardziej emocjonująca była chyba możliwość posiedzenia sobie w fotelu Pana Prezesa Banku. Na koniec dzieci zostały obdarowane różnymi upominkami. Po tej wizycie prawie wszyscy marzą o pracy w banku w przyszłości.

Marta Wójcik


Klasa 2c-W lutym wyruszamy na planetę – Portfelik.  Wiemy już co to awers i rewers. Znamy monety i banknoty. Potrafimy robić zakupy w szkolnym sklepiku a portfelik każdy potrafić sobie sam.


Klasa 2c-Wyruszamy w kosmiczną podróż do  świata pieniędzy. Dowiemy się wielu ciekawych nowych wiadomości . Może zostanie my kiedyś  finansistami ? A na razie planeta Pierwsza – Grosik


Klasa 2 b na planecie Portfelik

Już kolejny lot za nami, tym razem wylądowaliśmy na planecie Portfelik. To na tej planecie poznaliśmy sposoby zarabiania pieniędzy przez dorosłych, przypomnieliśmy sobie­­­ numery telefonów alarmowych.  Odkryliśmy wielką wartość pracy i jej  ogromną potrzebę. Dowiedzieliśmy się , że nie za każdą pracę otrzymuje się wynagrodzenie i jak można zarobić na drobne wydatki. Samodzielnie wykonaliśmy portfeliki i oglądaliśmy oraz opisywaliśmy kartę płatniczą.

Czekamy z niecierpliwością na następny start rakiety.

Marta Wójcik


Bezpieczne wędrówki „Od grosika do złotówki” w 2b           

Już pierwsza podróż za nami. Na planecie Grosik poznaliśmy banknoty i monety i wiemy, co to awers i rewers. Rozwiązywaliśmy zadania matematyczne  o obliczeniach pieniężnych , była też krzyżówka i rebusy oraz wesoła piosenka o Grosiku. Zbudowaliśmy swoje rakiety i udaliśmy się  w podróż w kosmos. Nie możemy się już doczekać kolejnego lotu  na następną planetę.

Marta Wójcik

 




Zakończenie podróży z Grosikiem- 3c

W grudniu po raz ostatni spotkaliśmy się z Grosikiem. Wspominaliśmy nasze podróże po Galaktyce Finansów. Utrwaliliśmy poznane terminy. Rozwiązaliśmy wiele ciekawych zadań.

                                                                                                       Joanna Socha


Podróż na planetę Złotówka 3a

Kończymy już naszą przygodę z Grosikiem. Szkoda… Po raz ostatni nasz przewodnik udzielał nam cennych rad. W czasie dzisiejszego spotkania rozmawialiśmy o bezpieczeństwie podczas świąt, planowaniu wydatków i racjonalnym gospodarowaniu budżetem domowym. Utrwalaliśmy również poznane w czasie podróży terminy takie jak: wydatki, budżet, gotówka, oferta, reklama.

Dziękujemy za wszystko, Grosiku.

                                                                                                  Uczniowie klasy III a

                                                                                                wraz z wychowawczynią


Ostatnia podróż z Grosikiem na planetę Złotówka-3b

Podróż po planecie Złotówka poświecona jest podsumowaniu całego projektu. Poprzez różnorodne zadania i gry matematyczne  dzieci utrwaliły swoją wiedzę i umiejętności w zakresie zarabiania pieniędzy, oszczędzania i racjonalnego gospodarowania własnym budżetem. Wiedzą, jak bezpiecznie przechowywać pieniądze podczas świątecznych zakupów. Na zakończenie uczniowie napisali pożegnalny list do Grosika na temat swoich wrażeń z podróży oraz zdobytej wiedzy.

                                                             Do zobaczenia Grosiku!

J. Mazurek


Grosikowe wędrówki – 3b

Podczas kolejnej podróży dzieci utrwaliły dotychczas poznane pojęcia z zakresu edukacji finansowej oraz poznały przepisy ruchu drogowego. Rozwiązywały różne zadania tekstowe, quizy, łamigłówki oraz uczyły się znaków drogowych podczas zabaw muzyczno – ruchowych przy piosence „Od grosika do złotówki”.

J. Mazurek

 


Wędrówki z Grosikiem-3a

Listopadowe spotkanie z Grosikiem tradycyjnie rozpoczęliśmy od powitania piosenką. Oczywiście, jak zwykle, nasz przewodnik Grosik napisał do nas list. To z niego dowiedzieliśmy się, że podczas podróży przypomnimy sobie wędrówkę po Galaktyce Finansów i poznamy zasady bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Było wiele zabaw ruchowych, łamigłówek, zadań matematycznych, krzyżówek i rozsypanek wyrazowych. Obrazki przedstawiające bezpieczne i niebezpieczne zachowania podczas poruszania się po drodze pozwolą nam uniknąć wielu życiowych błędów.

Dziękujemy, Grosiku!

                                                                                             Z.G. Piotrowska


Grosikowe oszczędzanie – klasa 3c

W październiku dzieci podróżowały po Galaktyce Oszczędzania. Utrwaliły wiedzę dotyczącą różnych form oszczędzania oraz racjonalnego wydawania pieniędzy. Poznały pojęcie ,,czarnej dziury” i tego, jak ubezpieczać się przed skutkami nieszczęśliwych zdarzeń. W ,,Dzienniku podróży” zapisały rady dla Grosika.

                                                                                            Joanna Socha


„Grosikowe oszczędzanie” – klasa 3b

Październik to kolejny miesiąc podróży z Grosikiem po Galaktyce Oszczędzania.

Dzieci utrwaliły wiedzę dotyczącą różnorodnych form oszczędzania, racjonalnego wydawania pieniędzy, poprzez różnorodne zadania  doskonaliły umiejętność podejmowania trafnych decyzji finansowych. Poznały pojęcie „czarnej dziury” i  wiedzą jak ubezpieczać się przed skutkami nieszczęśliwych zdarzeń. Uczniowie wspólnie z rodzicami przez dwa tygodnie uzupełniali Karty Oszczędności, aby określić w jakiej kategorii najlepiej oszczędzali, następnie stworzyli klasową Galaktykę Oszczędzania. W „Dzienniku podróży” dzieci zapisały rady dla Grosika, czyli swoje pomysły na oszczędzanie oraz ochronę mienia i zdrowia.

 Grosiku! Czekamy na następną podróż!

                                                                                                                   Joanna Mazurek


Wracamy z galaktycznej wędrówki Grosikowe oszczędzanie-klasa 3a

Razem z Grosikiem podczas jesiennej podróży po galaktyce rozmawialiśmy  o racjonalnym oszczędzaniu i wydawaniu pieniędzy. Omówiliśmy dobre rady dotyczące zakupów. Zaplanowaliśmy działania zapobiegające niepotrzebnym wydatkom. Poznaliśmy przyczyny powodujące straty finansowe. Dowiedzieliśmy się też co oznacza „czarna dziura” w naszych finansach. Swoją zdobytą wiedzę zapisaliśmy w „Dzienniku podróży”. Z niecierpliwością czekamy na kolejne Grosikowe wędrówki.

                                                                                                               Z.G. Piotrowska


Grosikowe wspomnienia

We wrześniu Grosik wspólnie z uczniami wspominał wakacje. Podczas grosikowych wspomnień dzieci poznały euro i kraje należące do jej strefy. Utrwaliły również zasady bezpiecznego przechowywania pieniędzy oraz zasady bezpieczeństwa obowiązujące w drodze do szkoły (pieszo, autobusem, samochodem, rowerem). Jak zawsze, zmagały się z zadaniami tekstowymi dotyczącymi obliczeń pieniężnych. W czasie zajęć towarzyszyła nam piosenka  i nasze ulubione zabawy. Do zobaczenia w październiku Grosiku…

                                                                                                                      Z.G. Piotrowska


 

Grosikowe wspomnienia

Po wakacjach uczniowie klasy III c wyruszyli w dalszą podróż z Grosikiem. Dowiedzieli się, jak Grosik spędził wakacje. Utrwalili znaczenie pojęć: gotówka, waluta. Poznali euro – walutę większości krajów Unii Europejskiej. Pisali list do Grosika. Wypowiadali się na temat racjonalnego wydawania pieniędzy.

                                                                                                           Joanna Socha



 

ROK SZKOLNY 2015-2016



Planujemy bezpieczne wakacje z Grosikiem.

 Podróż po planecie Parasol.

W czasie pobytu na planecie Parasol rozmawialiśmy na temat bezpiecznego spędzania wakacji. Poznawaliśmy sposoby przechowywania pieniędzy na koloniach oraz liczyliśmy pieniądze. Grosik przybliżył pojęcia pożyczka i dług, wskazywał, jak uniknąć kłopotów. Oczywiście, jak zwykle towarzyszyły nam zabawy ruchowe i śpiew. Niedługo pożegnamy się z Grosikiem na całe wakacje. Szkoda!

Będziemy o Tobie pamiętać Grosiku, a Twoje dobre rady zapewne pozwolą nam uniknąć wielu nieprzyjemnych niespodzianek.

W czasie wakacji będziemy przestrzegać zasad bezpieczeństwa oraz oszczędzania i stosować je na co dzień.

                                                                                                                 Uczniowie klasy 2a z wychowawczynią


Nasz wspólny sukces

W ramach realizacji projektu „Bezpieczne wędrówki. Od grosika do złotówki”, w Ogólnopolskim Konkursie „Grosikowa gazetka miesiąca”, nasza klasa zdobyła I miejsce. Przygotowaliśmy prezentację, która pokazuje różnorodne sposoby realizacji projektu i w nagrodę dostaliśmy ciekawą grę edukacyjną „Bezpieczne Wędrówki”

Joanna Mazurek


Bezpieczna majówka z Grosikiem

Uczniowie klasy 2a wyruszyli w podróż z GROSIKIEM NA BEZPIECZNĄ MAJÓWKĘ. Poprzez aktywny udział w zadaniach edukacyjnych uczniowie poszerzyli swoją wiedzę na temat ochrony środowiska, segregacji odpadów, oszczędzania przyrody, a tym samym oszczędzania środków domowego  budżetu. Kończąc podróż zostawiliśmy swój ślad, a na naszym Parasolu bezpieczeństwa umieściliśmy naklejkę z hasłem „Żyjemy w bezpiecznym środowisku”.

Z Panem Grosikiem bardzo szybko mija czas. Już niedługo kolejny- ostatni przed wakacjami miesiąc naszej podróży. Czekamy na nią z niecierpliwością…

                                                                                                              Z.G. Piotrowska


I miejsce dla klasy 2a

W ramach realizacji programu „Bezpieczne wędrówki. Od grosika do złotówki” nasza klasa wzięła udział w konkursie. Wykonaliśmy prezentację „Grosikowa gazetka”, przedstawiającą różnorodne sposoby realizacji projektu oraz aktywności uczniów. Prezentacja zdobyła I miejsce, a w nagrodę klasa otrzymała grę strategiczną Bezpieczne wędrówki.

Wszyscy jesteśmy dumni z naszego wspólnego sukcesu!!!

                                                                                                                                   Z.G. Piotrowska


„Grosikowa majówka”

Grosikowa majówka jest kolejnym tematem galaktycznej podróży. W maju poszerzyliśmy i utrwaliliśmy wiedzę na temat ochrony środowiska, segregacji odpadów, oszczędzania środków domowego budżetu. Wiemy co to jest recykling i surowce wtórne. Wykonaliśmy prace przestrzenne „Coś z niczego”. Doskonaliliśmy umiejętność liczenia pieniędzy poprzez samodzielne zakupy w sklepie. Zorganizowaliśmy Rodzinny Piknik w Wojciechowie i znamy zasady bezpiecznego zachowania podczas takich imprez. Gra dydaktyczna pomogła nam utrwalić pojęcia związane z bankowością i finansami.

                                                                                                                     Joanna Mazurek


Bezpieczna majówka z „Grosikiem”

W maju wraz z „Grosikiem” dzieci  poszerzały i utrwalały wiedzę dotyczącą  ochrony środowiska, segregacji odpadów, oszczędzania przyrody. „Sympatyczny Grosik” zwracał uwagę na potrzebę  ochrony środowiska  , aby żyło się w nim bezpiecznie. Doskonalona była również umiejętność przeliczania pieniędzy i utrwalenie pojęć: recykling, surowce wtórne, bogactwo, skarby, gotówka.

Anna Chołody


Wyjątkowa planeta, którą dzieci bardzo kochają: Planeta Zabawka

Wylądowaliśmy na wyjątkowej planecie – Planecie Zabawka. To na niej dowiedzieliśmy się, jak racjonalnie wydawać pieniądze, nauczyliśmy się rozumienia między innymi takich określeń, jak: „Wyrzucić pieniądze w błoto”, „Kupić za psie pieniądze” i „Kupić kota w worku”. Podczas naszego pobytu na niej rozmawialiśmy o  wpływie reklamy na zakupy dzieci i ich bliskich, a także przygotowywaliśmy niezbędne rady dla wszystkich przed wyruszeniem na zakupy. Największą atrakcją dnia była zabawa  „w sklep”. W sklepie z zabawkami dzieci wydawały wykonane przez siebie pieniądze i planowały kolejne zakupy. Następnie udaliśmy się na  prawdziwe zakupy do sklepu „Alibi”.

Podczas kwietniowej podróży dzieci dowiedziały się też jak bezpiecznie spędzać czas podczas zabaw na podwórku, na placu zabaw i w domu. Poznały dokładnie budowę roweru oraz utrwaliły wiedzę jak bezpiecznie jeździć na rowerze. Po pozytywnym zaliczeniu sprawdzianu teoretycznego, dzieci  przystąpiły do  jazdy na własnym rowerze na szkolnym placu manewrowym.

W klasie, po naszej podróży pozostał „Grosikowy ślad”, a nam zostały wspomnienia. Niedługo miesiąc maj i kolejna wyprawa.

                                                                                                   Z.G. Piotrowska


„ Starujemy na planetę Zabawka”

            Na kolejnych zajęciach w ramach projektu „ Bezpieczne Wędrówki id Grosika do Złotówki” dzieci z klasy 2c „ wylądowały” na planecie Zabawka. Dzieci dowiedziały się jak należy racjonalnie wydawać pieniądze.  Uczniowie zastanawiali się jaki wpływ na nasze zakupy mają reklamy.

Anna Chołody


  „II b ląduje na planecie Zabawka

Kwietniowy przystanek naszej podróży to planeta Zabawka. Rozmawialiśmy o wpływie reklamy na nasze zakupy. Dzieci opracowały rady na udane i racjonalne zakupy, kupowanie bezpiecznych zabawek. Każdy przyniósł do szkoły swoją ulubioną zabawkę, którą opisywał i rysował. Rozwiązywaliśmy zadania matematyczne i bawiliśmy się w sklep.

Poznaliśmy również budowę roweru oraz przepisy ruchu drogowego dotyczące bezpiecznej jazdy na rowerze.

Do zobaczenia w maju!

                                                                                                              Joanna Mazurek 


Planeta Skarbonka

Podróż po planecie Skarbonka poświęcona była oszczędzaniu i przechowywaniu pieniędzy. Poruszane były również kwestie dotyczące ochrony zdrowia: higieny osobistej, prawidłowego odżywiania i odpowiedniego stroju w zależności od pogody.

Anna Chołody                                              


Planeta Skarbonka

Na planecie Skarbonka  uczniowie, zapoznali się ze sposobami przechowywania pieniędzy dawniej i dziś, poznali możliwość oszczędzania w różnych sytuacjach dnia codziennego, poznali różnorodne sposoby lokowania pieniędzy, rozmawiali na temat przeznaczenia skarbonki, udoskonalili umiejętność liczenia pieniędzy, rozwiązywali zadania  z treścią. Poznali nowe pojęcia: inwestor, bankowiec, lokata, kredyt, obligacje. Aktywnie uczestniczyli w zabawach  muzyczno-ruchowych  przy piosence „Od grosika do złotówki”,

To była naprawdę twórcza i pouczająca lekcja!

Z.G. Piotrowska

Planeta Skarbonka 2 lekcja (5) Planeta Skarbonka 2 lekcja (4) planeta Skarbonka (2) planeta Skarbonka (1)


Na planecie Portfelik

Wyruszyliśmy w kolejną podróż. Tym razem wylądowaliśmy na planecie Portfelik. Podczas zajęć rozmawialiśmy na temat sposobów zarabiania pieniędzy przez dorosłych i dzieci oraz radzeniu sobie w sytuacji zagrożenia. Utrwalaliśmy  także numery telefonów alarmowych oraz pisownię wyrazów z trudnościami ortograficznymi. Oczywiście, liczyliśmy również pieniądze. Poznaliśmy wiele sposobów zarabiania pieniędzy przez dzieci i wiemy, jak zachować się w sytuacji zagrożenia. Dowiedzieliśmy się, jak wygląda i do czego służy karta płatnicza. Największą atrakcją dnia było samodzielne wykonanie portfelika z papieru. Nie obyło się bez rysowania i naszych ulubionych zabaw muzyczno-ruchowych. Zakończyliśmy naszą przygodę na planecie Portfelik.

Z niecierpliwością czekamy na marcowe spotkanie z Grosikiem.

Z.G. Piotrowska

PLANETA PORTFELIK (7) PLANETA PORTFELIK (10) PLANTA PORTFELIK 15 PLANTA PORTFELIK 16 PLANTA PORTFELIK 17


Planeta Portfelik

W kolejnym spotkaniu  z „ Grosikiem”  uczniowie z klasy 2c „wylądowali”  na planecie Portfelik. Dzieci dowiedziały się w jaki sposób dorośli i dzieci mogą zarabiać pieniądze. Dzieciaki poznały wygląd i znaczenie karty płatniczej.  Na koniec zajęć uczniowie przypomnieli sobie i utrwalili numery telefonów alarmowych.

Anna Chołody

Obraz 409 Obraz 410 Obraz 411 Obraz 412 Obraz 413 Obraz 415 Obraz 416 Obraz 417


„ Startujemy na planetę Grosik”

Aby „rozpocząć podróż” na planetę Grosik uczniowie przygotowali regulamin podróży. W trakcie zajęć dzieci   dowiedziały się  o monetach, banknotach , nominałach, bilonie, awersie i rewersie. Przy wspólnym śpiewaniu piosenki „  „Od grosika do złotówki” uczniowie doskonalili przeliczanie pieniędzy.  Na koniec zajęć dzieciaki poznały bezpieczne sposoby spędzenia czasu wolnego w trakcie ferii zimowych.

Anna Chołody

Obraz 374 Obraz 372 Obraz 371 Obraz 370 Obraz 360 Obraz 358


„Podróż po planecie Portfelik”

W kolejnym miesiącu naszej podróży dzieci zapoznały się ze sposobami zarabiania pieniędzy przez dorosłych oraz poszukiwały możliwości zarabiania przez dzieci na drobne wydatki. Wiedzą jak radzić sobie w sytuacji zagrożenia, kogo poprosić o pomoc  i znają numery alarmowe. Poznały kartę płatniczą, jako formę bezgotówkowego i bezpiecznego płacenia.

Podczas różnorodnych zajęć wykonaliśmy czapeczki międzygalaktycznego podróżnika, złożyliśmy portfeliki z papieru techniką origami oraz rozwiązywaliśmy łamigłówki matematyczne i ortograficzne.

Do zobaczenia  na kolejnej planecie!

Joanna Mazurek

SAM_0978 SAM_0974 SAM_0972 SAM_0967 SAM_0966 SAM_0965 SAM_0960


Wyruszamy na planetę Grosik-klasa 2b

W pierwszym miesiącu galaktycznej podróży po planecie Grosik dzieci poznały takie pojęcia jak: moneta, banknot, nominał, bilon, awers i rewers. Poprzez zabawy matematyczno – ruchowe doskonaliliśmy umiejętność przeliczania pieniędzy, poznaliśmy także sposoby bezpiecznego spędzania ferii zimowych. Podsumowaniem naszych wiadomości było wykonanie mapy podróży po planecie Grosik.

J. Mazurek

SAM_0806 zobacz więcej


„Wylądowaliśmy” na planecie Grosik

Klasa 2a

W ramach zajęć poznaliśmy monety i banknoty, pojęcia złoty i grosz, nominał, bilon, awers i rewers oraz mennica i emisja. Nauczyliśmy się liczyć pieniądze. Uczestniczyliśmy w zabawach muzyczno-ruchowych przy piosence „Od grosika do złotówki”. W czasie zajęć uczestniczyliśmy również w wielu zabawach matematyczno-ruchowych i utrwalaliśmy zasady bezpiecznego spędzania czasu wolnego podczas ferii zimowych. Wykonaliśmy pracę plastyczną „Moja podróż po planecie Grosik”. Pamiętaliśmy też o naszej „kapsule mądrości” do której wrzucamy karteczki z informacjami o tym, czego nauczyliśmy się w czasie pierwszego miesiąca podróży.

Z. Piotrowska

2_Planeta_Grosik_2 zobacz więcej


„ Bezpieczne Wędrówki Od Grosika Do Złotówki” czas zacząć !

 

Klasy drugie z naszej szkoły biorą udział  w realizacji projektu „ Od grosika do złotówki”. Przez 10 kolejnych miesięcy podczas podróży po planetach dzieci będą zdobywać doświadczenie w dziedzinie samodzielnego podejmowania decyzji o zarabianiu, oszczędzaniu i racjonalnym wydawaniu pieniędzy oraz gospodarowaniu innymi zasobami Na pierwszych zajęciach pt. „Przygotowanie Do Podróży” uczniowie odczytali list od Grosika oraz wykonali jego portret. Następnie dzieci budowały rakietę  , która potrzebna jest do odbycia bezpiecznej , międzygalaktycznej  podróży.  Na koniec zajęć dzieci wspólnie zaśpiewały  piosenkę „ Od grosika do złotówki”.

Grosiku czekamy na kolejną podróż.

Anna Chołody

Obraz_137 zobacz więcej


Klasa II a przystępuje do realizacji projektu:

„Bezpieczne wędrówki.  Od grosika do złotówki”

Tematyka projektu dotyczy szeroko pojętego bezpieczeństwa, trafnego przewidywania i sposobów unikania różnych ryzyk. Koncentruje się także wokół podstawowych pojęć  o pieniądzu, zarabianiu, racjonalnym wydawaniu pieniędzy oraz oszczędzaniu.

W grudniu klasa IIa rozpoczęła przygotowania do podróży. Dzieci przeczytały list od Grosika, nauczyły się śpiewać piosenkę, która będzie nam towarzyszyć przez cały czas, a także wykonały portret swojego przewodnika Grosika  i stworzyły  własne rakiety.

ZGP

1_1 zobacz więcej


„Bezpieczne wędrówki od grosika do złotówki” – IIb

 

Jest to projekt z zakresu edukacji finansowej oraz bezpieczeństwa skierowany do uczniów klas drugich i trzecich.

Dzieci podczas podróży po różnych planetach będą zdobywać doświadczenie w dziedzinie samodzielnego podejmowania decyzji o zarabianiu, oszczędzaniu i racjonalnym wydawaniu pieniędzy oraz gospodarowaniu innymi zasobami.

Temat pierwszych zajęć to przygotowania do międzygalaktycznej  podróży z Grosikiem.

Joanna Mazurek

SAM_0774 zobacz więcej


ROK SZKOLNY 2014-2015



 

 

Skończyliśmy podróż po planecie Portfelik. Dziękujemy tym, którzy dbają o nasze bezpieczeństwo.

Ewa Gajkoś

planeta_Portfelik_8 zobacz wiecej


 

KLASA IIb

Nauka i zabawa z Grosikiem

W marcu uczniowie klasy II b odwiedzili planetę Skarbonka. Poznali różne formy oszczędzania oraz sposoby lokowania pieniędzy i dbania o swoje zdrowie.

Joanna Socha

grosik_IIa


 

Klasa II b na planecie Portfelik

Dzieci zapoznały się z takimi pojęciami jak: lokata,papiery wartościowe, karty bankomatowe. Dowiedziały się jak zarabiają dorośli, że za każdą wykonywaną pracę otrzymuje się wynagrodzenie. Przy dźwiękach muzyki bawiły się, rozwiązywały zadania. Wykonały portfelik techniką origami.

Joanna Socha

grosik_IIb_marzec_1 zobacz wiecej


 

,,Bezpieczne wędrówki od grosika do złotówki”

Klasa II b wybrała się w ostatnią podróż na planetę Grosik. Dzieci rozmawiały na temat znaczenia pieniędzy w życiu rodziny. Poznały dekalog bezpiecznego zachowania się podczas zabaw zimowych. Zajęcia urozmaicały zabawy ruchowe. Pracując w grupach wykonały mapę podróży po planecie Grosik Zajęcia zakończyliśmy wykonaniem plakatów.

Joanna Socha

 

grosik_IIb_stycze_5 zobacz więcej



Program edukacyjny ,,Bezpieczne wędrówki od grosika do złotówki” w klasach drugich

Startujemy na planetę Grosik

Klasa II b 15 stycznia 2015 r.rozpoczęła kosmiczną podróż. Rakieta zwana ,,kapsułą mądrości” przeniosła nas na planetę Grosik. Bawiąc się i ucząc dzieci poznały monety i banknoty, liczyły je. Dowiedziały się co to jest awers i rewers monety, banknot, nominał, bilon, NBP, PLN oraz mennica. Śpiewały piosenkę ,,Od grosika do złotówki”.

Joanna Socha

grosik_IIa_2015_2 zobacz więcej





 

KLASA IIa

Kosmiczna podróż w klasie IIa rozpoczęta!!! Witamy na Planecie „Grosik”

Bawiąc się poznaliśmy znaczenie pojęć: moneta, banknot, nominał, bilon, awers, rewers i mennica. Przez cały czas towarzyszy nam piosenka „Od grosika do złotówki”.

Ewa Gajkoś

 

grosik_IIa_2015_1 zobacz wiecej





KLASA IIIb

 

„W kosmiczną podróż z Grosikiem”

W dniu 28 listopada Grosik i jego asystenci z klasy III B zaprosili do wspólnej podróży po grosikowych planetach dzieciaki z klasy IC.

Był grosikowy pokaz mody, piosenki, zabawa z badzikami, podróż rakietą kosmiczną, a na koniec wielki quiz. Pierwszaki poszerzyły swą wiedzę

z dziedziny finansów. Razem z trzecioklasistami odpowiadały na trudne pytania, które sprawiłyby nie lada kłopot niejednemu dorosłemu.

Marta Wójcik

grosik_-_kosmiczna_podr_7 zobacz wiecej






KLASA III A

grudzień 2014 Od Grosika do złotówki

Podróżą na planetę Złotówka zakończyliśmy szczęśliwie podróż z Grosikiem.

Na planecie Złotówka było wiele ciekawych zadań i przygód. Potrzebna nam była wiedza zdobyta podczas poprzednich podróży. Poznaliśmy pojęcia : bogactwo, skarby, marzenia, osiągnięcia, lokata terminowa. W pożegnalnym liście do Grosika opisaliśmy nasze wrażenia z przebiegu bezpiecznej podróży po galaktyce Finanse i Oszczędzanie.


 

listopad 2014 Grosikowe wędrówki

Podczas Grosikowych wędrówek znów świetnie się bawiliśmy z zachowaniem zasad bezpieczeństwa ruchu drogowego. Zapamiętamy, że warunkiem dobrej zabawy jest zgodna współpraca.


 

październik 2014 Grosikowe oszczędności

Czy wiecie, że czarna dziura to nie tylko wesoła zabawa ruchowa? Ta ekonomiczna może nas wciągnąć jeśli nie zabezpieczymy się przed stratą pieniędzy i nieszczęśliwymi wypadkami.

Do domu dostaliśmy „Kartę oszczędności”. Przez 14 dni pod okiem rodziców oszczędzaliśmy pieniądze, wodę, ubrania, surowce wtórne. Rodzice nagradzali nas gwiazdkami i ocenili dużą gwiazdką kategorię, w której byliśmy najlepsi. Rodzicom i kolegom pokazaliśmy scenkę o oszczędzaniu pt.”Dbajmy o lasy”.


 

wrzesień 2014 Dziennik podróży

We wrześniu znów zawitał do nas Grosik. Wspominaliśmy z nim wakacje.

Liczyliśmy w złotówkach i euro ile kosztowały nas wakacyjne pamiątki. Grosik i Strażnik Miejski uczyli nas jak bezpiecznie chodzić do szkoły, bezpiecznie się w niej czuć i zachowywać. Swoją wiedzę sprawdziliśmy podczas wycieczek na basen w Atrium. To były takie „wrześniowe wędrówki z Grosikiem”.

zdjęcia z projektu ——-zobacz






 

ROK SZKOLNY 2013-2014

 


 

KLASA IIb

 

Piąty miesiąc podróży z Grosikiem w klasie II b

W maju wybraliśmy się znowu na kolejna niezwykłą wyprawę z Grosikiem. Tym razem poszerzyliśmy swą wiedzę na temat ochrony środowiska. Dowiedzieliśmy się skąd się biorą śmieci, poznaliśmy zasady segregacji odpadów. Wiemy już, co to jest recykling. Poza tym bawiąc się przeliczaliśmy pieniądze.

Marta Wójcik

grosik_maj_2014_1 grosik_maj_2014_2 grosik_maj_2014_3



Prog
ram „Od grosika do złotówki” w klasie II B

W tym miesiącu zawędrowaliśmy chyba na najciekawszą dla dzieci planetę o nazwie Zabawka. Dzięki naszemu przewodnikowi Grosikowi zdobyliśmy znowu wiele ciekawych informacji. Między innymi rozmawialiśmy o wpływie reklamy na zakupy dzieci i ich bliskich, dowiedzieliśmy się też, jak kupować bezpieczne zabawki i jakie stosować zasady bezpieczeństwa podczas zabaw w domu i na dworze. Omówiliśmy i zapisaliśmy rady na udane i racjonalne zakupy. Poznaliśmy różne określenia dotyczące zakupów np. „wyrzucić pieniądze w błoto”, czy „kupić coś za psie pieniądze”. Na koniec bawiliśmy się w sklep. Każdy z uczniów wcielił się w jakąś rolę np. ekspedienta, magazyniera, ochroniarza, kasjera czy klienta.

Marta Wójcik

grosik_kwiecie_1 grosik_kwiecie_2 grosik_kwiecie_3 grosik_kwiecie_4



Projekt „Od grosika do złotówki” w klasie II B

W miesiącu marcu nasza grosikowa rakieta zawiozła nas na planetę „Skarbonka”.

To już trzeci miesiąc naszej podróży. Na „Skarbonce” poznaliśmy różne sposoby oszczędzania oraz możliwości bezpiecznego lokowania pieniędzy. Utrwaliliśmy także zasady prawidłowego odżywiania. Już niedługo startujemy na kolejna planetę.

Marta Wójcik

grosik_marzec_1 grosik_marzec_2 grosik_marzec_3


 

Projekt „Od grosika do złotówki” w klasie II B

To już drugi miesiąc naszej podróży, tym razem wylądowaliśmy na planecie Portfelik.

Oto wiedza, którą zdobyliśmy: dowiedzieliśmy się, jak zarabiają dorośli, jak można pomagać naszym bliskim, poznaliśmy zawody ludzi, którzy dbają o nasze bezpieczeństwo, utrwaliliśmy numery telefonów alarmowych, rozmawialiśmy o ważności i potrzebie pracy. To były zajęcia pełne wrażeń i ciekawych zadań. Do zobaczenia za miesiąc.

Marta Wójcik

grosik_luty_1 grosik_luty_2 grosik_luty_3


 

Uczniowie klasy II b uczestniczą w programie edukacyjnym „Od grosika do złotówki”.

Na pierwszych zajęciach dzieci udały się na planetę Grosik, na której poznały wartości pieniędzy używanych w Polsce. Zaznajomiły się z pojęciami: nominał, banknot, moneta, NBP, PLN, awers, rewers i bilon. Podczas rożnych zabaw w ciekawy sposób przyswoiły nową wiedzę. Na zajęciach wykorzystane zostały pomoce zasponsorowane przez organizatorów programu. Nauczyły się tez śpiewać piosenkę pt. „Od grosika do złotówki”.

Marta Wójcik

grosik_stycze_1 grosik_stycze_2 grosik_stycze_3 grosik_stycze_4 grosik_stycze_5







 

Klasa IIa


 

REALIZACJA PROJEKTU OD GROSIKA DO ZŁOTÓWKI KLASA II A

 

Grosikowe podróże klasy II a

To była nasza ostatnia podróż w tym roku szkolnym. Odwiedziliśmy planetę Parasol. Nauczyliśmy się jak bezpiecznie przechowywać pieniądze i jak racjonalnie je wydawać podczas wakacji. Planowaliśmy bezpieczne wakacyjne wycieczki. Do zobaczenia we wrześniu.


 

 

W piątym miesiącu podróży z Grosikiem poszerzyliśmy wiedzę na temat ochrony środowiska, powtórzyliśmy zasady segregacji śmieci. Pochwaliliśmy się Grosikowi, że w naszej szkole zbieramy butelki plastikowe, ponieważ bierzemy udział w akcji „Drzewko za butelkę”. Podobały nam się zabawy z liczeniem pieniędzy. Zaplanowaliśmy majówkę z Grosikiem. Pojedziemy na wycieczkę do „Magicznych ogrodów”.


 

 

Kolejna planeta Zabawka była wyjątkowa. Kochają ją wszystkie dzieci. W tym dniu były z nami w szkole nasze ukochane zabawki. Grosik uczył nas w jaki sposób robić zakupy nie ulegając reklamie oraz jak bezpiecznie bawić się zabawkami na placu zabaw i bezpiecznie jeździć na rowerze.


 

Podczas trzeciej podróży na planetę Skarbonka poznaliśmy dawne i współczesne sposoby przechowywania pieniędzy. Wiemy, że należy oszczędzać nie tylko pieniądze, ale zdrowie, przyrodę i własne ubrania. A wspólnie z rodzicami zrobiliśmy skarbonki według własnego pomysłu.


 

 

Nasz przewodnik Grosik prowadzi nas po planetach leżących w Galaktyce Finansów. Odwiedziliśmy z nim do tej pory planety: Grosik, Portfelik i Skarbonka. Nauczyliśmy się nowych słów: awers i rewers.


 

W grudniu 2013 roku my uczniowie klasy 2 a zostaliśmy zaproszeni do projektu edukacji finansowej „Od grosika do złotówki”.


 

 

Projekt „Od grosika do złotówki” w klasie  II a 2013-2014 i IIIa 2014-2015 – zobacz

zdjęcia z projektu ——–zobacz

'