Godlo Polski 164

dzieki

Międzyszkolny Konkurs Piosenki i Pieśni Patriotycznej

 logo-konkurs-piesni-patriotycznej

Ogólnopolski Konkurs Twórczości Plastycznej:
"Świat w oczach najmłodszych"
gif_soneczko

Ogólnopolski Konkurs Literacko-Plastyczny „Piórem i pędzlem”

dzieci11

Programy edukacyjne realizowane przez szkołę

klub bezpiecznego puvhatka

szkola_przyjazna_ywieniu

zasady_2

patronat_ngo

Przyroda
to drogocenny skarb
-edukacyjny program ekologiczny
 

mleko

owoce-w-szkole

Nasza mała biblioteka

01-SP-NALECZOW-PL

W naszej szkole w dniu 1.12.2017r. dla uczniów klas V-VI zostały zorganizowane  zajęcia warsztatowe o fonoholizmie  . Przeprowadził je  psycholog p. Karol Wąchała we współpracy z p. Joanną Chorębała – naszym szkolnym pedagogiem.  Okazuje się , że skala tego zjawiska wśród polskich nastolatków jest ogromna, dlatego warto je bliżej poznać.

Nadmierne i szkodliwe używanie telefonu komórkowego, określane  mianem fonoholizmu, staje się coraz poważniejszym problemem wśród młodzieży. Jakie są jego symptomy , z czego może wynikać i jaka jest skala zjawiska wśród polskich nastolatków?

Problem jest coraz bardziej widoczny w szkole. Wspólne ustalenie zasady: wyciszamy telefony podczas lekcji, było do niedawna wystarczające. Teraz już nie jest. Uczniowie rzeczywiście wyłączają dźwięk, ale po chwili okazuje się, że część z nich jednak telefonów używa. „Bo mam bardzo pilną  wiadomość, mama pisze” – tłumaczą. „Szukamy ważnej informacji do zadania” – słyszą często nauczyciele, gdy proszą o wykonanie ćwiczenia w grupach. Co robić? Prosić o odłożenie wszystkich telefonów na biurko? Kłopot mają również rodzice – coraz trudniej z dzieckiem spokojnie porozmawiać, spędzić rodzinnie czas bez irytującego przerywania przez dzwonki wydobywające się z jego telefonu .”

(Na podstawie oprac. Pauliny Ilskiej  http://www.uzaleznieniabehawioralne.pl/raporty-z-badan/fonoholizm-skala-zjawiska-wsrod-polskich-nastolatkow/)

K. Kowalska